Sticky Fingers Club

04 listopada zapraszamy do  Bielskiego Domu Kultury w Bielsku Podlaskim na spektakl “Sticky Fingers Club”

 

Sticky Fingers Club to spektakl o ponoszeniu porażki, gdzie postacie zawsze stanowią drugi plan. Notorycznie zajmują czwarte miejsce, a w walce o Oscara konkurują z niedoścignioną Meryl Streep. W obliczu ciągłych porażek stwarzają przestrzeń celebracji, w której to oni są gwiazdami. Na własnych zasadach świętują bycie nieidealnym, wspierają się i stawiają sobie wyzwania. Wśród wyrazistych charakterów, znajduje się śpiewaczka operowa kochająca muzykę bez wzajemności, neurotyczna paniusia, przebrzmiały gwiazdor oraz tancerka, której nigdy nie dane było zatańczyć solowej sceny.
Spektakl zarówno w sferze ruchowej jaki w wyrazistym, frontalnym “attitude” performerów, nawiązuje do kultury queerowej, ballroomowej i samego tańca vogue. Tu dla społecznego wykluczenia i nienormatywności otwierana jest przestrzeń na ujawnienie barwnej tożsamości. Odwołania popkulturowe do queerowego mainstreamu, popularnych pokazów mody, czy do Bohemian Rhapsody zespołu Queen, dodają Sticky Fingers Club ogromnej dozy poczucia humoru i autoironii. Spektakl porusza szerszy problem porażki, oraz idące za tym wykluczenie i zapomnienie, bez sięgania do uogólnień czy moralizatorstwa. Wykorzystywane są w nim narzędzia teatralne i choreograficzne, w związku z czym ciężko go zaszufladkować i sklasyfikować. Podważając normy społeczne staje się choreografią krytyczną.

 

TERMIN
  • 04.11.2022 godz. 13:00
MIEJSCE
  • Bielski Dom Kultury im. Marszałka Józefa Piłsudskiego, ul. 3 Maja 2, Bielsk Podlaski
BILETY
  • Bilety do kupienia w sprzedaży internetowej od 20.10.2022 na naszej www lub na pół godziny przed spektaklem.
  • CENA: 15 zł
TWÓRCY

Dominika Wiak – tancerka, performerka, choreografka. Absolwentka Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu, PWST w Krakowie. Do jej ostatnich produkcji należy solo MISSPIECE, MANHATTAN współtworzony z Danielą Komęderą-Miśkiewicz oraz STICKY FINGERS CLUB tworzony kolektywnie z Moniką Witkowską, Danielą Komęderą-Miśkiewicz i Dominikiem Więckiem. Współpracowała z Narodowym Teatrem Starym w Krakowie, Teatrem im. Juliusza Słowackiego w Krakowie, Teatrem Śląskim w Katowicach, Teatrem ROZBARK oraz Krakowskim Centrum Choreograficznym. Brała udział w spektaklach: Moniki Strzępki i Pawła Demirskiego, Jakuba Lewandowskiego, Eryka Makohona, Sylwii Hefczyńskiej-Lewandowskiej, Macieja Kuźmińskiego, Radosława Rychcika, Magdaleny Piekorz, Quana Bui Ngoc. Występowała m.in. w: Szwecji, Chinach, Włoszech, Gruzji, Holandii, Ukrainie oraz w Austrii. Jest dwukrotną stypendystką MKiDN i Prezydenta Miasta Krakowa. Obecnie współpracuje z Krakowskim Centrum Choreograficznym.

Dominik Więcek, rocznik 92. – tancerz, choreograf, performer, fotograf mody i stylista. Absolwent PWST w Krakowie – Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu, stypendysta Folkwang Universität der Kunste w Essen.Współpracował m.in. z Jackiem Łumińskim, Jerzym Stuhrem, Giorgią Maddammą, Idanem Cohenem, Jeansem van Daelem, Sylwią Hefczyńską-Lewandowską, Erykiem Makohonem, Karoliną Kroczak,Tomaszem Wygodą, Mariuszem Trelińskim i niemiecka grupą Bodytalk (Yoshiko Wakki, Rolf Baum). W latach 2016-2019 tancerz-artysta Polskiego Teatru Tańca w Poznaniu. Stworzył lub współtworzył spektakle takie jak Bromance, Musica Posthumana, Sicky Fingers Club czy Café Müller. Jego prace charakteryzuje lekkość formy, balansowanie na przecięciu sztuk i gatunków teatralnych oraz zabawa z własnym wizerunkiem.

Daniela Komędera-Miśkiewicz -Tancerka, choreografka, performerka. Ukończyła PWST w Krakowie, na Wydziale Teatru Tańca. Współpracuje z Joe Alterem, Sławkiem Krawczyńskim, Anią Godowską, Teatrem
Dada von Bzdulow, Lubelskim Teatrem Tańca, Heleną Ganjalyan, Weroniką Pelczyńską, Kayą Kołodziejczyk, Quan Bui Ngoc. Wraz z artystami z Niemiec tworzyła kolektyw, w którym wyprodukowała Heimsuchung/Nawiedzenie-, otrzymując nagrodę Złota Maska za choreografię. Jest stypendystką Alternatywnej Akademii Tańca Grażyny Kulczyk w Starym Browarze oraz Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Spektakl Manhattan, który współtworzy wygrał konkurs do puli Polskiej Sieci Tańca, konkurs Teatr Polska oraz dostał się do finału Konkursu The Best Off. Jest współtwórcą spektaklu Zrabowali mi składaka prezentowanym na Festival Dei Due Mondi we Włoszech i innych. Współpracuje z D. Wiak, M. Witkowską i D. Więckiem w spektaklu Sticky Fingers Club, który otrzymał nagrodę im. Zygmunta Duczyńskiego w ramach 55. Przeglądu Teatrów Małych Form KONTRAPUNKT 2021 w Szczecinie oraz wygrał drugą nagrodę w konkursie TheBestOFF w 2022r. Stworzyła choreografię do filmu-animacji malarskiej Chłopi w reżyserii Doroty Kobieli. Współpracuje jako choreograf przy filmie Winterreise w reżyserii Alex Helfrecht. Występowała na festiwalach w Brazylii, Holandii, Japonii, Grenlandii, Szwecji, Rosji, Niemczech, Włoszech, Austrii, Ukrainie, Gruzji, Białorusi i innych.

Monika Witkowska – tancerka, choreografka, wykładowczyni tańca współczesnego na Akademii Muzycznej w Katowicach. Absolwentka Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie oraz Wydziału Rytmiki Państwowej Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej IIo w Częstochowie. Stypendystka Wydziału Tańca na Folkwang University of the Arts w Essen oraz Wydziału Teatru Tańca
Kibbutzim Collage of Educaton w Tel-Awiwie.  Współtworzyła spektakle: „Sticky Fingers Club” (choreografa wraz z Danielą Komęderą, Dominiką Wiak i Dominikiem Więckiem), „Lorem Ipsum” (reż. Paweł Urbanowicz, chor. Vagabond P.C.), „Koncert żałobny na sześciu tancerzy” (koncepcja wraz z Omarem Karabulut, chor. Vagabond P.C.) oraz „Co tu tak dudni” (koncepcja Oscar Mafa, chor. Vagabond P.C.). Współpracowała m.in. z: Jackiem Łumińskim, Maciejem Kuźmińskim, Colleen Thomas, Henrik’iem Kaalund’em, Brian’em Michaels’em, Paulem Bargeto, Wojciechem Mocheniejem, Jerzym Stuhrem, Anną Piotrowską. Obecnie współtworzy niezależny kolektyw artystyczny Vagabond Physical Collectve i jako niezależna artystka współpracuje z Przestrzeniami Sztuki w Katowicach.

 

Program Przestrzenie Sztuki jest finansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, realizowany przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca oraz Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego.

Lokalnym operatorem projektu jest Podlaskie Stowarzyszenie Tańca oraz Opera i Filharmonia Podlaska.

 

 

 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – Państwowego Funduszu Celowego.

Nazwa zadania: Przestrzenie Sztuki Białystok
Dofinansowanie: 600.000 zł
Całkowita wartość: 720.000 zł

has been added to the cart. View Cart
Skip to content